نماینده مجلس خبرگان رهبری بهترین منبع برای معرفت به ساحت امام معصوم را قرآن کریم دانست و گفت: هر جامعه ای که بخواهد به سعادت برسد باید همراه با امام معصوم حرکت کند.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی مفتاح_اندیشه؛ آیتالله سید مهدی میرباقری شب گذشته در سخنرانی آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به بررسی اهمیت و جایگاه معرفت به ساحت امام معصوم علیهالسلام پرداخت و اظهار داشت: اگر معرفت به ساحت امام معصوم برای جامعه میسر شود زمینه برای سیر معنوی و تعالی برای آن جامعه فراهم خواهد شد.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم به حدیثی از مقدمه کتاب شریف کافی اشاره کرد و عنوان داشت: در این حدیث شریف تصریح شده است که اگر کسی به ولایت برمدار قرآن معرفت پیدا نکند مبتلا به فتنه ها خواهد شد.
نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری بهترین منبع برای معرفت به ساحت امام معصوم را قرآن کریم توصیف کرد و گفت: در نهجالبلاغه در خطبه 50 الگوی فتنه توضیح داده شده است تا جایی که حضرت در فرازی از این خطبه فرموده است که اگر باطل از آمیختگی حق جدا شود فتنهها رفع خواهد شد.
وی ادامه داد: ترکیب حق و باطل و ممزوج کردن باطل با حق زمینه استیلای شیطان بر بندگان و ابتلا به فتنهها است؛ بر این اساس کسانی که متمسک به آیات قرآن کریم باشند در چنین ابتلایی گرفتار نخواهند شد.
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به فتنه سقیفه اشاره کرد و ابراز داشت: صدر اسلام هنوز خیلی صحابه زنده بودند و اوصاف امام حسین علیهالسلام را از زبان نبی گرامی اسلام (ص) شنیده بودند! پس چگونه بود که امام حسین علیهالسلام را به چنین اوصافی به شهادت رسانیدند.
وی ادامه داد: یکی از شئون امامان معصوم علیهالسلام در بیان قرآن کریم «باب الله» و «وجه الله» است.
آیتالله میرباقری با اشاره به اینکه اساس قرآن برمدار توحید بنا شده است، عنوان داشت: توحید مقامات بسیار زیادی دارد که لازم است مؤمن همگام با امام معصوم حرکت کند که بتواند حقیقت آن را درک کند.
سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلامالله علیها بشارت به توحید را محور بشارتهای قرآنی دانست و گفت: انذار از شرک اساس تمام انذارهای قرآن کریم است، بر این مدار مؤمن باید توجه داشته باشد که از هر ساحت از شرک به دور باشد.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: امام رضا علیهالسلام در پاسخ به اینکه صواب ذکر «لا اله الا الله» نگاه به وجه خداست در ابتدا تفسیر و ترجمه این روایت را بهظاهر یعنی قائل شدن به جسمانی بودن خدا را شرک توصیف کرده است، این در حالی است که حضرت در ادامه تفسیر این روایت شریف وجه الله را به انبیا و ائمه معصوم تأویل فرمودهاند.
وی ادامه داد: وجه الله به این معنا است که هر جامعه ای که بخواهد به سعادت برسد باید همراه با امام معصوم حرکت کند.
انتهای پیام/
منبع: رسا