تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : h133
حوزه : آثار مرتبط, اخبار, جامعه و فرهنگ
شماره : 13467
تاریخ : ۲۹ مهر, ۱۳۹۸ :: ۱۴:۵۴
کتاب ارتباط بین فقه و رسانه ارتباط بین فقه و رسانه کتاب «مجموعه گفتارهای فقه رسانه و ارتباطات» منتشر شد کتاب «مجموعه گفتارهای فقه رسانه و ارتباطات»، اثر حجت‌الاسلام والمسلمین علی نهاوندی در دو جلد منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی مفتاح_اندیشه، کتاب «مجموعه گفتارهای فقه رسانه و ارتباطات» تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین علی نهاوندی است که در دو جلد تحقیق شده است.

این اثر به بررسی مبانی، مسائل و احکام فقهی پدیده‌های رسانه‌ای می‌پردازد و می‌کوشد تا تفقه در عرصه ارتباطات و رسانه را تبیین کرده و به سوی شکل‌دهی روشمند تفقه در رسانه و ارتباطات گام بردارد.

برخی از موضوعات و مسائل فقهی مطرح شده در جلد اول پس از تبیین کلیات و مفاهیم عبارت است از فقه محتوا و پیام رسانه‌ای و نیز فقه رفتار و پدیده‌های رسانه و ارتباطات که در سه فصل تدوین شده و احکامی مانند غنا و موسیقی، رقص و حرکات موزون در رسانه، سرگرمی، مسابقات، قمار رسانه‌ای، مناظره و تضارب آرا، حکم ارتداد در رسانه، احکام اقرار، قذف و شهادت از طریق رسانه، ترویج سحر و جادوگری، نشر اکاذیب، مباهته در رسانه، اشاعه فحشا و منکر، فقه اطلاع‌رسانی و خدعه است.

همچنین در جلد دوم تحت چهار فصل به کلیات و مفاهیم، مبادی و مبانی ارتباطات، بررسی فقهی مسائل و پدیده‌های رسانه و ارتباطات و فقه رسانه‌های تعاملی و پیوستاری اشاره می‌کند.

برخی از محورهای جلد دوم عبارت است از فقه مکتوبات رسانه‌ای، فقه النظر، حکم پخش موارد الزام‌آور شرعی، فقه معاملات رسانه‌ای، حکم تولید و ساخت عروسک و ربات در برنامه‌های ترکیبی، حکم اختلاط بازیگران مسلمان و غیر مسلمان، حکم رسانه و حریم خصوصی، فقه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، فقه تجارت الکترونیک و تله شاپینگ، احکام زیارت مجازی، فقه بازی‌های رایانه‌ای و حکم ازدواج اینترنتی که قسمتی از محورهای جلد دوم است.

یادآور می‌شود، جلد اول در ۳۸۳ صفحه و جلد دوم در ۳۲۸ صفحه در قطع وزیری از سوی انتشارات به‌نشر آستان قدس رضوی به زینت طبع آراسته و روانه بازار علم و فرهنگ شد.

انتهای پیام/

منبع: ایکنا

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری مفتاح انسانی اسلامی محفوظ می باشد.