مجله فلسفه و کودک با صاحب امتیازی بنیاد حکمت اسلامی صدرا و سردبیری دکتر طوبی کرمانی منتشر میشود.
به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی مفتاح_اندیشه، زهره حسینیخامنهای مدیر مسئول این نشریه است که در سرمقاله این شماره نوشته است:
در حوادث طبیعی مثل زلزله، وضعیت کودکان از سایر گروههای سنی حساستر و بغبرنجتر است. لطافت روحی کودک باعث میشود تا حادثه تأثیر بیشتری بر روی روح و جسم او بگذارد و کمک به احیای کودکان از اهم اقدامات پس از حوادث است. با کمک گرفتن از روانشناسان، روانکاوان و متخصصین روانشناسی کودک کمکهای بسیاری را میتوان به استحکام شخصیتی و روانی و حتی جسمی کودک کرد تا آرام آرام به وضعیت عادی برگردد.
توجهدادن کودک به طبیعیبودن حادثه و فوایدی که در طبیعت برای این اتفاق ناگوار وجود دارد، مهم است. توجه دادن کودک به سرمنشأ و هستی و قوانین حاکم بر جهان و پرستش و اطاعت از خداوند متعال در همه حال چه نعمت و چه نقمت ـ از وظایف بسیار مهم مربیان و روانشناسان در برخورد با کودکان زلزله است. از برنامه «فلسفه و کودک» میتوان در چنین محیطهایی استفاده مطلوب کرد و با بحثهای جذاب و هدفمند، هم تفکر کودک را ارتقا بخشید و هم پاسخ سؤالات بسیار او را داد و هم به آرامش روانی و اعتماد بنفس کودک کمک کرد.
عنوانهای شماره شانزدهم مجله فلسفه و کودک را مشاهده میکنید:
چرا دوستی؟ طرحی برای پرورش کودکان در جامعه: رضا ماحوزی.
بررسی اثربخشی و کارآیی داستانهای مثنوی(دفتر ششم) در «فلسفه و کودک»: زهرا ستارپناهی و زینب برخورداری.
تأثیر برنامه درسی فلسفه برای کودکان، بر پرورش تفکر انتقادی در استفاده از فضای مجازی: مریم سلگی و امالبنین کشاورز رودکی.
بررسی مقایسه یی مبانی انسان شناسی ابن سینا و متیو لیپمن: میثم فلاحی.
نگاهی انتقادی به محتوای فضاهای مجازی در حلقههای کندوکاو فلسفی: مهرنوش هدایتی و الهام صابری.
شیوههای تعمیق باورهای دینی در کودکان: عاطفه سوهانی.
بررسی افزایش اثربخشی آموزش فلسفه برای کودکان و نوجوانان در شادکامی دانشآموزان دختر متوسطه اول شهر تهران: مائده یوسفی.
انتهای پیام/
منبع: پایگاه رب
https://ihkn.ir/?p=6449
نظرات