همایش «علم و فراعلم، پیشرفت های نوین افق های پیش رو» با محورهای متنوعی همچون فلسفه و دین، اقتصاد، علوم تربیتی و مدیریت شهریور سال جاری برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، همایش «علم و فراعلم، پیشرفت های نوین افق های پیش رو»، ۱۴ شهریور سال جاری برگزار می شود.
محورهای این همایش به شرح ذیل اعلام شده است:
محورهای عام:
نقد و بررسی پیشینه پژوهش در زمینه مناسبات علم با ارزشها، متافیزیک و فرهنگ
چالش های پیوند علم با ارزشها، متافیزیک و فرهنگ
نظریه پردازی و الگوسازی در زمینه پیوند علم با ارزشها، متافیزیک و فرهنگ
محورهای ویژه:
پیگیری بنیانها و مبانی علمی و فراعلمی نظریات علمی حوزههای مدیریت، اقتصاد، علوم تربیتی، فلسفه و دین
پژوهش های نوین در حوزههای مدیریت، اقتصاد، علوم تربیتی، فلسفه و دین
راهبردها و چگونگی کاربرد ارزشهای دینی و فرهنگ بومی در حوزههای مدیریت، اقتصاد، علوم تربیتی، فلسفه و دین
مدیریت:
مدیریت کارآفرینی و بنیانهای فراعلمی آن
مدیریت مالی و بنیانهای فراعلمی آن
مدیریت تولید و بنیانهای فراعلمی آن
مدیریت بازرگانی و بازاریابی و بنیان های فراعلمی آن
مدیریت دولتی ، بنیانها و ارزش ها
مدیریت صنعتی، بنیان ها و ارزش ها
آینده پژوهی در مدیریت و مبانی فراعلمی آن
تحول فرهنگی و اخلاق در سیستمهای مدیریت اطلاعات
مدیریت و کارآفرینی در دانشگاه کارآفرین و ارزشآفرین
مبانی فلسفی مدیریت اسلامی
روش های غنی سازی فرهنگ سازمانی
مبانی فلسفی سازمان ها و نظریه های سازمانی
نقد و بررسی مبانی فلسفی و ارزشی در نظریه های مدیریت
اخلاق سازمانی
مدیریت اسلامی، تجربه های موفق
مدیریت سبز
انگیزش و روش های آن
مبانی انسان شناختی در نظریه های مدیریت
اقتصاد:
خصوصی سازی و توسعه پایدار، مبانی و ارزش ها
سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و توسعهی اقتصادی
راه کارهای امنیت سرمایه گذاری درالگوی بومی ـارزشی
بنیان ها و مبانی سلامت نظام اداری و نقش آن در توسعه اقتصادی
راه کارهای مقابله با فساد، رانت و انحصار در اقتصاد و مبانی فراعلمی آن
آسیب شناسی توسعه اقتصادی با رویکرد بومی ـ ارزشی
بسترهای فرهنگی توسعه اقتصادی پایدار
اخلاق حرفه ای و توسعه پایدار
رابطه نظریههای اجتماعی اـ اقتصادی با قضاوتهای ارزشی
ماهیت رفتارهای اقتصادی
رابطه آموزه های اسلامی با علم و اقتصاد
مبانی فلسفی ارزشی نظریه های اقتصادی
چارچوب های کلان نظریه های اقتصاد اسلامی
تأثیر دیدگاههای انسانشناختی در نظریههای اقتصادی
نقش پیشفرضهای ارزشی در نظریات اقتصادی
ارزش و عقلانیت در رفتارهای اقتصادی
ارزش ها و فرهنگ در اقتصاد خرد
ارزش ها و فرهنگ در اقتصاد کلان
ارزش ها در کارکردهای علم اقتصاد
انسان اقتصادی
مبانی رفتارهای اقتصادی در اقتصاد خرد و کلان
عدالت اقتصادی
روش های نهادینه سازی
فرهنگ محیط زیست
پیش شناخت ها نسبت به انسان و تأثیر آن بر نظریات اقتصادی
اهداف و غایات نظریات اقتصادی
بنیان های فلسفی و فراعلمی نظریه های اقتصادی معاصر
پژوهش های نوین در حوزه اقتصاد و مبانی فراعلمی آن
علوم تربیتی:
پیشینه فلسفه تعلیم و تربیت
مبانی انسان شناختی نظریه های تعلیم و تربیت
ماهیت نظریه تربیتی
نقد و بررسی مبانی تعلیم و تربیت مارکسیستی علوم تربیتی
اهداف تعلیم و تربیت در مکاتب مختلف تربیتی
تفکر شرقی و فلسفه تعلیم و تربیت
مبانی نظریات پراگماتیستی در تعلیم و تربیت
بنیادهای فلسفی رفتارگرایی
مبانی فلسفه ی نظریه بازسازی در تعلیم و تربیت
نظریات پدیدارشناسانه در تربیت و مبانی آن
نقش فلسفه تعلیم و تربیت در تحول نظام آموزش و پرورش
ترسیم چشم انداز تحول از دیدگاه فلسفه تعلیم و تربیت
برنامه ریزی آموزشی
اصول تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام
اهداف تعلیم و تربیت اسلامی
مبانی فلسفی نظریه های یادگیری
عوامل موثر در تربیت
مبانی درمان ناهنجاری ها
نقش تعلیم و تربیت ارزش ها در توسعه پایدار
تعالی فرهنگی از دیدگاه قرآن و عترت و نقش آن در توسعه پایدار
فلسفه و دین:
پیشینه پژوهش پیرامون پیوندهای مناسبات علم با ارزشها، متافیزیک و فرهنگ
ویژگی های علم شناسی پوزیتویستی
دیدگاه پوزیتویست ها پیرامون مناسبات علم با ارزشها، متافیزیک و فرهنگ
ویژگی های علم نزد پوپر و عقلانیت انتقادی
دیدگاه پوپر پیرامون مناسبات علم با ارزش ها، متافیزیک و فرهنگ
علم شناسی کوهن
دیدگاه کوهن پیرامون مناسبات علم با ارزش ها، متافیزیک و فرهنگ
پیشینۀ پژوهش در پیوند جامعه و معرفت
بررسی اندیشه های مارکس، دیلتای، نیچه، شلر و مانهایم در جامعهشناسی معرفت
نقد و بررسی برنامه قوی در جامعه شناسی معرفت
بررسی مناسبات علم با ارزشها، متافیزیک و فرهنگ در هرمنوتیک
هرمنوتیک:
بررسی اندیشه های شلایرماخر و دیلتای پیرامون مناسبات علم با ارزش ها، متافیزیک و فرهنگ
بررسی مناسبات علم با ارزشها، متافیزیک و فرهنگ در دیدگاه گادامر
بررسی اندیشه های نیچه پیرامون مناسبات علم با ارزشها، متافیزیک و فرهنگ
بررسی اندیشه های هایدگر پیرامون مناسبات علم با ارزشها، متافیزیک و فرهنگ
بررسی اندیشه های هورکهایمر، آدورنو و فیلسوفان نظریه انتقادی پیرامون مناسبات علم با ارزشها، متافیزیک و فرهنگ
دیدگاه هابرماس پیرامون مناسبات علم با ارزش ها، متافیزیک و فرهنگ
دیدگاه فوکو پیرامون مناسبات علم با ارزش ها، متافیزیک و فرهنگ
دیدگاه لیوتار پیرامون مناسبات علم با ارزش ها، متافیزیک و فرهنگ
بررسی مناسبات مناسبات علم با ارزش ها، متافیزیک و فرهنگ از دیدگاه سنت گرایان
چالش های پیوند علم با ارزشها، متافیزیک و فرهنگ
نسبی گرایی در فلسفۀ علم
نسبی گرایی در جامعه شناسی معرفت
نسبی گرایی هرمنوتیک
نسبی گرایی پست مدرن
خودستیزی
گفتمان گریزی
پسروی علمی
دیگر چالش های مناسبات علم با ارزشها، متافیزیک و فرهنگ
راهکارهای برون رفت از چالش های پیوند علم با ارزشها، متافیزیک و فرهنگ
تفکیک میان علوم در بررسی مناسبات علم با ارزش ها، متافیزیک و فرهنگ
اعتقاد به اصل مشترک
اعتقاد به روابط غیرعلّی میان علم و ارزش ها، متافیزیک و فرهنگ
بازنگری در اهداف علم
برهم کنش دوسویه علم با ارزش ها، متافیزیک و فرهنگ
حوزه های مجاز پیوند علم با ارزش ها، متافیزیک و فرهنگ
حوزه های غیرمجاز پیوند علم با ارزش ها، متافیزیک و فرهنگ
این همایش از سوی دانشگاه تهران و با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی(ره) برگزار می شود و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی Elmconf.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/
https://ihkn.ir/?p=4491
نظرات