مسعود عالمی نیسی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، در یادداشتی مطرح کرد؛گسترش فرهنگ هجو، جامعه قوی ایرانی را هدف گرفته است!فرهنگ هجو با نادیده گرفتن نیازها، بیهدفی و عدم جدیت، بهطور نظاممند از طریق سریالها، فیلمها و رسانهها به جامعه ایرانی تزریق میشود. این تلاش هدفمند برای تضعیف فرهنگ کار، تولید، ایثار و حماسهآفرینی مردم، بهویژه در بحرانها، و نیز روحیه پیشتازی و برتریطلبی جامعه ایرانی طراحی شده است.
مسعود عالمی نیسی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، در یادداشتی برای کانال اصول پیشرفت ایران مطرح کرد؛
بسیار تلاش می شود که فرهنگ هجو در جامعه ایرانی ترویج شود. هجو یعنی هیچ وقت نیازهای خودت و دیگران را جدی نگیری! هیچ وقت به آنها رسیدگی نکنی و آنها را مورد توجه قرار ندهی!
بسیار سریالها و فیلمها به نام طنز، فرهنگ هجو را در جامعه تزریق می کنند. هجو یعنی بی هدفی! تزریق گسترده و نظام مند هجو در رسانه های رسمی و غیررسمی نشان دهنده تلاش گسترده برای به زانو در آوردن فرهنگ این جامعه است؛ فرهنگ کار و تولید که هم در روستاها می توان آن را سراغ گرفت و هم در صنایع و دانش بنیان ها می توان آن را دید و هم در ایثار و مقاومت آن را لمس کرد و هم در حماسه هایی که مردم در بحرانهایی چون سیل و زلزله می آفرینند کاملا از نزدیک مشاهده کرد.
فرهنگی که همواره دنبال اول بودن(Number One) در جهان است، و حتی به دوم بودن قانع نیست! گسترش فرهنگ هجو جامعه قوی ایرانی را هدف گرفته است.