وی با بیان اینکه اساتید می توانند در زمینه موضوعات اساسی کمک های بزرگی داشته باشند تا در دوره سه سال پیش رو بتوان گام های بلندی را در راه تحقق اهداف متعالی حوزه علمیه خراسان برداشت، ابراز کرد: در آغاز یک راه هستیم و می خواهیم قدمی در راستای اهداف بلند این حوزه کهن که نقش بزرگی را در تاریخ حوزه های علمیه در مبارزات اسلامی داشته ایفا کنیم. مدیر حوزه علمیه خراسان با ابراز امیدواری از اینکه جلسات با اساتید این مقطع به طور دوره ای برگزار شود، پذیرای نظرات و ایده های کارآمد اساتید، مدیران و مسئولان در خصوص اعتلای حوزه علمیه هستیم، به مواردی مانند پذیرش، صیانت از سرمایه های ارزشمند انسانی، تقویت موضوع مباحثه و... اشاره کرد و از آنان خواست تا پیشنهادهای خود را ارائه دهند. مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که در زمینه موضوعات مربوط به آموزش نیز بر حسب کارشناسی و آسیب شناسی های صورت گرفته، نظام جامع آموزش این حوزه آماده شده است، گفت: در پرتو پایبندی به آن، طلاب با پایه های علمی قوی، می توانند منشا اثر در راستای ارائه پژوهش های کارآمد و مطالعات دقیق و عمیق باشند. حجت الاسلام و المسلمین خیاط همچنین ضمن اشاره به ابعاد معیشت حوزویان، عنوان کرد که این موضوع در طول دوره سه سال پیش رو، با احیای موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه خراسان به جد پیگیری و دنبال خواهد شد. وی در پاسخ به نظر یکی از اساتید درباره موضوع مدرک و مدرک گرایی، به فرمایش رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که می فرمایند: «بنده جزو کسانی هستم که از اوائل بر روی مدرک مستقل حوزهای تکیه کردم، الان هم اصرار دارم. مدرک؛ خود حوزه با اعتبار خودش نه به اعتبار وزارت علوم؛ چون اعتبار حوزه عمیقتر، ثابتتر و مهمتر از اعتبار هر وزارتی است». در واقع باید به نحوی برنامه ریزی شود که در فضای حوزه اعتبار مدرک دانشگاه با حوزه سنجیده شده و مدرک حوزه مبنا باشد. مدیر حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که حوزه های علمیه می بایست نسبت به حوادث حساس باشند و با درک شرایط و اوضاع زمانه پیش بروند، اظهار کرد: حوزه های علمیه باید نسبت به مسائل روز جامعه و نظام، در عرصه موضوعات مختلف، کارهای محتوایی کنند که اساتید در این راستا می توانند طلاب را راهبری نمایند.
انتهای پیام/