تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : h133
حوزه : ۱۰ خبر اول, اخبار, استانها, برگزیده ترین ها, عرصه فرهنگ و تربیت, علوم تربيتي, گزارش, مشروح خبرها
شماره : 31616
تاریخ : ۱۳ بهمن, ۱۴۰۱ :: ۱۱:۱۰
در نشست هم اندیشی فعالان حوزه تعلیم و تربیت کشور مطرح شد؛ نظام آموزش کشور باید مهارت محور و تربیت گرا باشد/ آموزش‌وپرورش مهم‌ترین نهاد جامع پذیری کشور در عرصه ارتقاء فرهنگ دینی است نشست هم‌افزایی انجمن‌های علمی حوزه تعلیم و تربیت و مسئولین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های علوم تربیتی کشور، به همت پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش و با حضور دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و در راستای اهداف نظام آموزشی کشور و باهدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارزشمند موجود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی مفتاح علوم انسانی اسلامی؛ در این نشست دکتر محمدباقر صدقی، معاون ارتباطات مرکز پژوهشی مبنا ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه و توضیحاتی در رابطه با رویکرد نظام‌واره ای مرکز پژوهشی مبنا در مواجه با مسائل فرهنگی کشور، بر اهمیت جایگاه معلم در معادلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی  جامعه تصریح کرد و ابراز داشت: نقش معلم در جامعه، همان وظیفه تعلیم و تربیت است، معلمان با تاثیر بر روی اقشار مختلف جامعه، تاثیر مستقیمی بر جامعه دارند .

وی آموزش‌وپرورش را مهم‌ترین نهاد جامع پذیری کشور در عرصه ارتقاء فرهنگ دینی توصیف کرد و ابراز داشت: حضور در محیط اجرایی و نقش‌آفرینی در میدان عمل سختی‌های خاص خود را دارد؛ لذا رویکرد اندیشکده‌ای در مواجهه با مسائل و مباحث از پیش‌نیازهای الزامی مدیران و فعالان عرصه اجراست.

وی با تأکید بر این‌که با توجه به افزایش چشم‌گیر سرعت تغییرات در عرصه‌های مختلف زیستی، دوره‌ پژوهش‌های سنتی به سرآمد است، خاطرنشان ساخت: رویکردهای انفرادی در تحقیقات تا بخواهد به سرانجام برسد، مسئله وارد فاز جدیدی شده، راهبردها و راهکارهای حل مسئله عملاً خاصیت خودش را ازدست‌داده است.

وی ضمن اشاره به ظرفیت نخبگانی مرکز پژوهشی مبنا در پیگیری پژوهش‌های گروهی؛ رویکرد ستادی در کنار رویه اندیشکده‌ای را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و ابراز داشت: مرکز پژوهشی مبنا مبتنی بر نگاه نظام واره‌ای، سیستم جامعی را برای بازشناسی علمی مسائل ترسیم نموده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این‌که نظام‌واره جامع مسائل کشور، نظام‌واره مسائل فرهنگی و نظام‌واره مسائل آموزش‌وپرورش تنها بخشی از رویکردهای نظام‌واره ای مرکز پژوهشی مبناست، اظهار داشت: متأسفانه نظام آموزش کشور ما مهارت محور تربیت گرا نیست.

انتهای پیام/

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری مفتاح انسانی اسلامی محفوظ می باشد.