وی آموزشوپرورش را مهمترین نهاد جامع پذیری کشور در عرصه ارتقاء فرهنگ دینی توصیف کرد و ابراز داشت: حضور در محیط اجرایی و نقشآفرینی در میدان عمل سختیهای خاص خود را دارد؛ لذا رویکرد اندیشکدهای در مواجهه با مسائل و مباحث از پیشنیازهای الزامی مدیران و فعالان عرصه اجراست.
وی با تأکید بر اینکه با توجه به افزایش چشمگیر سرعت تغییرات در عرصههای مختلف زیستی، دوره پژوهشهای سنتی به سرآمد است، خاطرنشان ساخت: رویکردهای انفرادی در تحقیقات تا بخواهد به سرانجام برسد، مسئله وارد فاز جدیدی شده، راهبردها و راهکارهای حل مسئله عملاً خاصیت خودش را ازدستداده است.
وی ضمن اشاره به ظرفیت نخبگانی مرکز پژوهشی مبنا در پیگیری پژوهشهای گروهی؛ رویکرد ستادی در کنار رویه اندیشکدهای را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و ابراز داشت: مرکز پژوهشی مبنا مبتنی بر نگاه نظام وارهای، سیستم جامعی را برای بازشناسی علمی مسائل ترسیم نموده است.
وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه نظامواره جامع مسائل کشور، نظامواره مسائل فرهنگی و نظامواره مسائل آموزشوپرورش تنها بخشی از رویکردهای نظامواره ای مرکز پژوهشی مبناست، اظهار داشت: متأسفانه نظام آموزش کشور ما مهارت محور تربیت گرا نیست.
انتهای پیام/