تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : h133
حوزه : ۱۰ خبر اول, اخبار, اقتصاد, برگزیده ترین ها, عرصه اقتصاد و تمدن, گفتگو, مشروح خبرها, مهم ترین خبر صفحه اول
شماره : 37153
تاریخ : ۱۴ فروردین, ۱۴۰۳ :: ۱۶:۰۵
سید یحیی میرزایی رئیس پارک علم و فناوری خوزستان در گفتگویی مطرح کرد: توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط راهکار تحقق شعار سال با توسعه کمی و کیفی این شرکت‌های می‌توان نقش مردم در تولید و توسعه اقتصادی کشور را افزایش داد و این خود به عنوان یکی از مصادیق اصلی تحقق شعار سال می‌باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی مفتاح علوم انسانی اسلامی؛ به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، سید یحیی میرزایی گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سال 1403 را مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند، تاکید مقام معظم رهبری بر تولید در سال جاری و در سنوات گذشته به عنوان یکی از راهبردهای اساسی کشور باید مورد توجه مسئولان و متولیان کشور قرار گیرد.   وی ادامه داد: ویژگی خاص شعار امسال تاکید حضرت آقا بر نقش و مشارکت مردم در حوزه تولید می‌باشد.   شرکت‌های کوچک و متوسط ( SMEs ) به عنوان ارکان اصلی اقتصاد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی این کشورها دارند. این شرکت‌ها، بستری برای ایجاد شغل، توسعه فناوری و نوآوری، افزایش تولید، صادرات و ارتقاء کیفیت زندگی جامعه دارند.   میرزایی گفت: یکی از نقش‌های برجسته شرکت‌های کوچک و متوسط، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری است. این ویژگی مهم در خصوص امید آفرینی در جامعه می باشد. با توسعه این شرکت‌ها، فرصت‌های شغلی در زمینه‌های مختلف ایجاد و بیکاری کاهش می‌یابد. به خصوص در صنایع خدماتی، فناوری اطلاعات، صنایع کشاورزی، شرکت‌های کوچک و متوسط نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال دارند.   رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: ایجاد نوآوری و رشد فناورانه، توسعه و ایجاد تنوع صنعتی از دیگر ویژگی‌های شرکت‌های کوچک و متوسط است. این شرکت‌ها به دلیل انعطاف‌پذیری و طراحی سازمانی ساده‌تر، بیشترین توانایی را در ایجاد نوآوری، رشد فناورانه و توسعه و ایجاد تنوع صنعتی دارند.   وی ادامه داد: آن‌ها به راحتی می‌توانند به تغییرات بازار پاسخ دهند و به‌روزرسانی‌های لازم را در محصولات و خدمات خود اعمال کنند. صادرات و تعامل با بازارهای جهانی نیز شاخص‌های مهم شرکت‌های کوچک و متوسط است. این شرکت‌ها می‌توانند به عنوان صادرکنندگان واردات‌کننده فعالیت کرده و با ایجاد تعامل با بازارهای جهانی، صادرات را افزایش داده و درآمدهای ارزی را افزایش دهند. این امر بهبود تراز تجاری و تقویت ارتباطات اقتصادی بین کشورها را نیز به همراه دارد همچنین، شرکت‌های کوچک و متوسط از لحاظ جغرافیایی نیز نقش مهمی دارند.   وی افزود: این شرکت‌ها معمولاً در مناطق کم‌توسعه یافته فعالیت می‌کنند و سبب توسعه و تعادل اقتصادی در این مناطق می‌شوند. فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط زندگی افراد را بهبود می‌بخشد. به طور کلی، شرکت‌های کوچک و متوسط به دلیل انعطاف‌پذیری، نوآوری، اشتغال‌زایی و توانایی در تعامل با بازارهای جهانی، نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشورها دارند.   سید یحیی میرزایی در پایان گفت: حمایت از این شرکت‌ها، ایجاد سیاست‌ها و برنامه‌های متناسب با نیاز آن‌ها، تسهیلات مالی و فنی، آموزش و ارتقای دانش‌های کارآفرینی، از جمله راهکارهای موثر در تقویت نقش این شرکت‌ها در توسعه اقتصادی کشور می باشد. با توسعه کمی و کیفی این شرکت‌های می‌توان نقش مردم در تولید و توسعه اقتصادی کشور را افزایش داد و این خود به عنوان یکی از مصادیق اصلی تحقق شعار سال می‌باشد.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری مفتاح انسانی اسلامی محفوظ می باشد.