ابوالقاسم رجبی، پژوهشگر حوزه سیاستگذاری فناوری اطلاعات، مطرح کرد؛
شاد پیامرسان است نه پلتفرم آموزش مجازی! / متولی بهبود وضعیت کیست؟
مشکل اصلی کشور در حوزه آموزش الکترونیکی، نبود یک سیستم مدیریت یادگیری و پلتفرم نرمافزاری مناسب است. رقابتینبودن فضای ارائه نرمافزارهای آموزش الکترونیکی باعث تداوم چالشها شده و آموزشوپرورش باید با همکاری وزارت ارتباطات استانداردهای لازم را تدوین و به مدارس امکان انتخاب بین چند تأمینکننده خدمات آموزشی را فراهم کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی مفتاح علوم انسانی اسلامی، به نقل از خبرگزاری آنا؛ آلودگی هوا قصه هرساله پاییز و زمستان تهران و دیگر کلانشهرهاست که نهتنها حل نمیشود؛ بلکه هرسال بدتر میشود و ظاهراً در حال حاضر راهحلی جز تعطیلی مدارس و مجازی کردن آن وجود ندارد. در این میان مجازی شدن آموزش، نیاز به زیرساخت لازم برای تأمین سرعت اینترنت در زمان پیک استفاده دانش آموزان و فراهم کردن محیط نرمافزاری آموزش مجازی دارد که بتواند نیاز دانشآموزان و معلمان را پاسخ دهد؛ اما اکنون با وجود نداشتن یک پلتفرم آموزشی مجازی سردرگمی زیادی وجود دارد؛ چراکه «پلتفرم شاد» عملکردی مشابه سایر پیامرسانهای داخلی دارد و بستر مناسبی برای آموزش مجازی نیست. ازاینرو برای بررسی چرایی این موضوع و پیداکردن راهحل مناسب به سراغ ابوالقاسم رجبی پژوهشگر حوزه سیاستگذاری فناوری اطلاعات رفتیم و با او گفتوگو کردیم. در ادامه متن کامل گفتوگو را میخوانید: