حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا زیبایی نژاد رئیس پژوهشکده زن و خانواده در گفتوگویی مطرح کرد؛
شاهد نوعی وارونگی نقشهای جنسیتی هستیم / حذف نقش پدر در تدبیر منزل و جایگزینی مادر در دوره قاجار
حدود پنجاه تا هفتاد سال پیش افراد هنگام خرید یک کالا در درجه نخست به «استحکام» آن توجه داشتند، که نماد ارزشهای مردانه به شمار میرفت، امروزه «ظرافت» محصول اهمیت بیشتری یافته است. ویژگیای که عمدتاً با ذوق و سلیقه زنانه پیوند دارد. این دگرگونی در ترجیحات مصرفی، نشاندهنده تغییر در نظام ارزشهاست. تغییراتی که در سبد هزینههای خانواده نیز منعکس شده و بهتدریج به سمت ذائقه زنانه متمایل شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی مفتاح علوم انسانی اسلامی، سرکارخانم فهیمه زارع عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده در گفتگو با خبرگزاری ایسنا بیان داشت؛ (بخش دوم)