محمدصابر اسدی، پژوهشگر حوزهی سیاستگذاری در آموزش و پروش، در یادداشتی برای اندیشکده رهیافت مطرح کرد؛
انسان حماسی یا شهروند جهانی / تضاد تربیت مبتنی بر مقاومت با الگوی صلحطلبی سند 2030
شاید یادتان باشد که در اواسط دهه 90 خبری مبنی بر حذف درس شهید فهمیده از کتب درسی پخش شد و دستمایه برخی اظهارنظرهای سیاسی قرار گرفت. همان زمان این مسئله بهانهای شد تا عدهای نسبت به قرار دادن مفاهیمی اینچنین در برنامه درسی انتقاد داشته باشند و با برچسبهایی مثل ترویج خشونت، جنگ طلبی و … از حذف چنین مفاهیمی استقبال کنند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی مفتاح علوم انسانی اسلامی، محمدصابر اسدی، پژوهشگر حوزهی سیاستگذاری در آموزش و پروشt در یادداشتی برای اندیشکده رهیافت مطرح کرد؛ مصاحبه جوانی که گفت: «لازم باشد موشک را به خودم میبندم و بالای سرت میآیم» را دیدهایم و احتمالاً با آن لبخندی برصورتمان نشسته. اما ادامه آن مصاحبه، وقتی خود و هزاران جوان ایرانی را با حسین فهمیده و بستن نارنجک به خودش مقایسه میکند، نشانه و بهانهای است برای موضوع مهمی که درسیاستگذاری نظام تربیت رسمی باید به آن توجه کرد و آن تربیت حماسی است.