حجتالاسلاموالمسلمین محمد دانشفر، دانشآموختگان مدرسه فقهی امام محمدباقر(ع) در مقالهای مطرح کرد؛
مرزبندی فقه تربیت با سایر ابواب و مفاهیم مشابه / کارکرد روش واقعگرایانه در تولید احکام تربیتی
در این اثر باتوجهبه بستر پیدایش علوم و ضرورتهای حاکم بر آن و با مد نظر قرار دادن سبکهای مختلف استنباط در فقه و همچنین توجه به عنصر اعتبار در تدوین علوم، طرحی برای مرزبندی وضعیت مطلوب دانش «فقه تربیت» ارائه شده است. همچنین اقتضائات وضعیت موجودِ دانش فقه در ورود به عرصه تربیت باتوجهبه دو سبک استنباط واقعگرا و حجیتگرا، بررسی شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح به نقل از پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر؛ حجتالاسلاموالمسلمین محمد دانشفر، از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم و دانشآموختگان مدرسه فقهی امام محمدباقر(ع) در این مقاله، تلاش دارد تا مرزهای فقه تربیت با سایر ابواب و مفاهیم مشابه را بهصورت دقیق بیان کند.