تربیت را باید براساس جنسیت در نظر گرفت، یعنی کودک در گروه هم جنس خود قرار گیرد. گاهی پدر و مادر، کودک پسر را از هم جنسش میترسانند که این کار اشتباه بوده و گاهی سبب میشود پسر نتواند با بازی کردن با هم جنس خود روحیه مردانه بگیرد.
به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی مفتاح_اندیشه، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون، کارشناس مسائل خانواده در دوره تربیت کودک که از سوی دبیرخانه مفتاح_اندیشه در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، یکی از ویژگی های اجتماعی کودکان را گرایش به هم جنس دانست و اظهار داشت: کودکان تمایل دارند با هم جنس خود بازی کنند.
وی افزود: گاهی تربیت را باید براساس جنسیت در نظر گرفت، یعنی کودک در گروه هم جنس خود قرار گیرد. چون بازی کردن کودک با جنس مخالف سبب می شود که روحیه او را بگیرد. برای نمونه اگر پسر با دختر بازی کند ممکن است روحیه دخترانه را اقتباس کند و این در آینده مشکل آفرین می شود.
این استاد حوزه، هفت سال نخست زندگی کودک را بسیار مهم تلقی و بر این موضوع تأکید کرد که شخصیت و روحیه کودک در این مدت شکل می گیرد، اظهار داشت: اگر کودکی ویژگی های متناسب با هم جنس خود را ندارد باید پدر و مادر نسبت به او حساس شوند.
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون، با اعتقاد بر اینکه راهکارهای مختلفی برای مقابله با گرفتار نشدن دختران و پسران در روحیه جنس مخالف وجود دارد در تشریح آن ها اظهار کرد: نخست، زمینه حضور کودکان در گروه های هم جنس فراهم شود و به گونه ای نباشد که کودک اوقات خود را تنها در جمع های زنانه یا مردانه سپری کند. برای نمونه لازم است گاهی پسر در کنار پدر و در جمع های مردانه قرار گیرد.
وی افزود: دومین موضوع این است که گرایش پسرها در دوره کودکی به ویژگی های دخترانه و زنانه بیشتر است چون بیشتر در محیط زنانه قرار می گیرد به همین دلیل حتی اگر در جمع های زنانه است بهتر است با کودکان هم جنس بازی کند.
این استاد حوزه، یکی دیگر از دلایل علاقه برخی از پسران برای بازی با دختران را ترس از هم جنس برشمرد و گفت: گاهی پدر و مادر کودک پسر را از هم جنسش می ترسانند که این کار اشتباه بوده و گاهی سبب می شود پسر نتواند با بازی کردن با هم جنس خود روحیه مردانه بگیرد. برای نمونه می گویند «اگر مهمانی رفتیم با پسر فلانی باز نکن چون اون تو را می زند.»
وی اضافه کرد: راهکار چهارم برای گرفتار نشدن کودک در شخصیت جنس مخالف خود بیان داستان های مثبت و متناسب با جنس کودک است.
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون، در ادامه سخنان خود یکی از ویژگی های اجتماعی کودکان را شریک قرار دادن دیگران در وسایل خود بیان کرد و اذعان داشت: گاهی این ویژگی در کودکان رخ نمی دهد و آن دلایل مختلفی دارد، برای نمونه اگر حس مالکیت او آسیب ببیند و طرف مقابل وسایل او را خراب کرده باشد و یا دیگران بی اجازه به وسایل او دست بزنند و… این ویژگی از بین می رود.
وی ادامه داد: البته یکی دیگر از ویژگی های اجتماعی کودکان علاقه مندی به حفظ مالکیت است به همین دلیل نباید به این ویژگی او خدشه ای وارد شود. چون اگر کودک احساس کند حس مالکیتش به خطر می افتد دیگران را در وسایل خود شریک نمی کند.
کارشناس مسائل خانواده در پایان نیز بر این موضوع تأکید کرد که باید به روایات تربیتی نگاه اجتماعی داشت.
انتهای پیام/
https://ihkn.ir/?p=8160
نظرات