او افزود: محورهای دیگر برنامه راهبردی عبارتند از بهره وری، افزایش اعتبار برند دانشگاه، تعالی فعالیت های آموزشی و پژوهشی، هدفمندسازی پژوهش ها و ارتباط با جامعه.
معتمدی ادامه داد: یکی از تفاوت های این برنامه راهبردی با برنامه های راهبردی سایر نهادها این است که از بالا به پایین تدوین و ابلاغ نشده است. در دانشگاه نخبگان و اندیشمندان حضور دارند و آنان در نگارش برنامه راهبردی برای بین المللی سازی، تحول در علوم انسانی و افزایش برند دانشگاه و به منظور تحقق سایر اهداف مشارکت داشته اند.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: هر دانشکده بر اساس برنامه راهبردی که به دانشگاه می دهد و مصوب می شود اعتباراتی را دریافت می کند تا بتواند تا پایان سال برنامه خود را عملیاتی کند. فرایندها نیز اصلاح و بازنگری شده و تلاش شده برخی اختیارات متمرکز به دانشکده ها تفویض شود. شرایطی نیز فراهم شده تا خود دانشکده ها برای ارتباط با صنعت و درآمدزایی فعالیت کنند.
او گفت: باید تلاش کنیم متخصصان دانشگاه با تخصص و توانایی خود شرکای نهادی را در دستگاه های اجرایی پیدا کنند. مثلا دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی با تعامل با آموزش وپرورش و بهزیستی در راستای کمک تخصصی به این دستگاه ها می تواند نقش ایفا کند. همچنین معاونت های مختلف دانشگاه برنامه های راهبردی خود را ارائه می دهند و اینها با برنامه راهبردی دانشکده ها یکدیگر تلفیق می شوند.
انتهای پیام/