دکتر نوریزه محمد نگادیان، استاد دانشگاه فناوری مارا مالزی، مطرح کرد؛
در عصر دیجیتال؛ انتخاب بین مسیر علمی یا فعالیت در شبکههای اجتماعی
در دوران دیجیتال امروزی، بسیاری از فارغالتحصیلان مدارس به دنبال تبدیل شدن به اینفلوئنسرهای شبکههای اجتماعی هستند و این امر باعث شده تا نسبت به ادامه تحصیلات عالی تردید کنند. این روند تحت تأثیر داستانهای موفقیتآمیز اینفلوئنسرها شکل گرفته و سوالاتی را درباره ارزش تحصیلات دانشگاهی در دنیای امروز برانگیخته است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی مفتاح علوم انسانی اسلامی، به نقل از خبرگزاری برناما (BERNAMA)؛ در این دوران دیجیتال، مرور شبکههای اجتماعی به یک آیین روزانه برای بسیاری از افراد تبدیل شده است. هر بار که در شبکههای اجتماعی مرور میکنیم، چشمهای ما به ویدئوهای زندهای که توسط اینفلوئنسرها به اشتراک گذاشته میشود، خیره میشود. آنها تجربیات زندگی، تخصص در مهارتهای خاص، تبلیغ محصولات، سبک زندگی یا صرفاً افکارشان را با دنبالکنندگان پر و پا قرص خود به اشتراک میگذارند. در میان رشد اقتصادی و نیاز روز افزون به نیروی کار، یک روند جالب در حال ظهور است: فارغالتحصیلان مدارس به دنبال شغلی به عنوان اینفلوئنسر شبکههای اجتماعی هستند. این مسیر جذاب به دلیل داستانها و تجربیاتی است که اینفلوئنسرهای فعلی که مورد تحسین آنها هستند، به اشتراک گذاشتهاند. برخی از این اینفلوئنسرها همچنین احساسات منفی نسبت به سیستم آموزشی بیان کردهاند، زیرا آنها توانستهاند از طریق روشهای جایگزین به ثبات مالی دست یابند. این روایت با بسیاری از فارغالتحصیلان مدارس همخوانی دارد و باعث میشود آنها به ارزش ادامه تحصیل در سطح عالی فکر کنند. دنبال کردن یک مدرک یا تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر شبکههای اجتماعی بستگی زیادی به اهداف و نیازهای شخصی فرد دارد. بدون شک، هر دو مسیر فرصتهای منحصر به فرد و موانع غیرقابل عبوری را ارائه میدهند. چندین عامل باید در نظر گرفته شوند زمانی که به انتخاب این گزینهها فکر میکنیم: