در نشست تخصصی «سیاستها، الزامات و موانع اولویت بخشی به تبلیغ تربیتمحور و اخلاقمدار» مطرح شد؛
اصلاح ساختار تبلیغی حوزههای علمیه / یک مبلغ باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟
ابتدا باید بدانیت تبلیغ بدون تفقه، تبلیغ کامل و موثری نیست. هدایت و ارشاد مردم حق مردم بر طلبه است. باید طلبه را از لحاظ اخلاقی جوری تربیت کرد که حق الناس را بر حق الله ترجیح بدارد. خشت اول تبلیغ را از همان اوایل طلبگی باید در طلاب نهادینه کرد. سیاست های تشویقی را باید برای طلاب مبلغ در دستور کار قرار داد. همچنین امور اداری را برای این دسته از طلاب باید تسهیل کرد.