حجت الاسلام و المسلمین سید نقی موسوی، استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان، ذر کرسی علمی ترویجی «جغرافیای کلان فقه تربیت» مطرح کرد؛
ظرفیتشناسی فقه تربیت در بازسازی نظامهای آموزشی / نقش رسانه در تربیت از منظر فقهی
گاهی فقه تربیت، موضوعش فعل مکلف است و در آن صورت، موضوع فقه تربیت، اقدام تربیتی خواهد بود. گاهی هم فقه تربیت، مکلف محور است و در آن صورت، فقه تربیت، عوامل تربیتی را مدنظر قرار می دهد. اگر موضوع فقه تربیت، تکلیف محوری باشد، تکالیف گروه های مختلف در فقه تربیت، مورد بررسی قرار می گیرد. البته می توانیم با همه این معیارها، فقه تربیت را شکل بدهیم. اگر مسئله محوری را دنبال کنیم در آن صورت فقه تربیت می تواند تلفیقی از همه معیارها باشد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی مفتاح علوم انسانی اسلامی، به نقل از خبرگزاری ابنا؛ کرسی علمی ترویجی «جغرافیای کلان فقه تربیت» عصر روز سه شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۴ با ارائه حجت الاسلام و المسلمین دکتر «سید نقی موسوی»، استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، و نقد حجت الاسلام و المسلمین دکتر «علی اصغر کریم خانی» و حجت الاسلام و المسلمین دکتر «احمد شهامت» در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام در شهر قم، برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین دکتر «سید نقی موسوی» در ابتدای این برنامه با اشاره به اهمیت پرداختن به فقه تربیت اظهار کرد: فقه های نو همیشه به پایش و راهبری نیاز دارند و فقه تربیت نیز این گونه است. راه نارفته فقه تربیت باید همیشه مورد پایش قرار بگیرد.