ایمان زاغیان پژوهشگر حوزهی خدمات سلامت روان در یادداشتی برای اندیشکده رهیافت مطرح کرد؛
شخصیت شناسی رسانههای خارجی فارسیزبان / بررسی نقش سواد رسانهای در تفکیک اخبار جعلی از واقعی
برای تقویت قوه فراشناخت در مواجهه با رسانهها، لازم است شناختی عمیقتر از شخصیت رسانهها و اهداف دشمن داشت؛ چراکه دشمن در صورت ناکامی، برای حفظ هواداران خود به روایتسازی رسانهای متوسل میشود. در مواجهه با اخبار، نباید عجله کرد، بلکه با طمأنینه و تأمل، از منابع مختلف صحت خبر را سنجید و سپس تصمیم گرفت. همچنین باید با سوءظن به اخبار رسانههای دشمن نگریست و انگیزه آنها از انتشار خبر را تحلیل کرد. افزون بر این، باید توجه داشت برخی افراد برای جلب توجه، اقدام به نشر اخبار جعلی یا اغراقشده میکنند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفتاح علوم انسانی ؛ ایمان زاغیان پژوهشگر حوزهی خدمات سلامت روان در یادداشتی برای اندیشکده رهیافت نوشت؛ امروزه با توجه به گسترش منابع خبری و اطلاعاتی ضرورت توجه و تشخیص اطلاعات غلط از اطلاعات درست کاری دشوار و پیچیده گردیده است. برای همین لازم است این امر را به عنوان یک مهارت ضروری و لازم بنگریم و در راستای دستیابی به آن تلاش کنیم؛ زیرا عدم نیل به چنین مهارتی میتواند تا حد زیادی ما را دچار مشکلاتی گرداند که سبک زندگی، اعتقادات و باورهای ما را تحت تأثیر قرار دهد و مسیر زندگی ما را به حدی دستخوش تغییرات گرداند که در عمل سرباز دشمن بشویم بدون آن که خود بر آن آگاهی داشته باشیم.