گزارش اختصاصی پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح نشست مجازی «بایدها و نبایدهای فلسفه برای کودک و نوجوان» با حضور امیرعلی عموزاده، پژوهشگر حوزه فلسفه و عرفان برای کودکان؛
«فلسفه برای کودکان» (P4C)؛ با هدف ارتقای پرسشگری از خیال به عقل و پرورش روحیه پرسشگری از سنین پایین
امیر علی عموزاده: فلسفه برای کودکان یعنی انتقال مفاهیم بلند زندگی و آفرینش به زبانی ملموس، ساده و کودکانه. هدف این است که ذهن کودک آماده شود تا در آینده بتواند در عرصههای عمیقتر مانند فلسفه، عرفان نظری یا عملی، ورود کند. بهترین ابزار برای این کار، تمثیل، استعاره و داستان است: چه داستانک کوتاه، چه رمان بلند. تجربه شرق و غرب هر دو این روش را تأیید کردهاند. اما جالب است بدانید این موضوع در سنت اسلامی ما ریشهای کهن دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح، به نقل از مؤسسه پژوهشی امام علی(ع)، نشست پژوهشی «بایدها و نبایدهای فلسفه برای کودک و نوجوان» با ارائه امیرعلی عموزاده، پژوهشگر حوزه فلسفه و عرفان برای کودکان در تاریخ ۲۵ تیرماه برگزار شد؛ در این نشست علاوه بر تأثیر بازیها و رسانهها بر کودکان، به پرسشگری و نقش فلسفه در رشد ذهنی کودکان پرداخته شد.