افکارسنجی ملت، نظرسنجی حاضر را در مردادماه سال ۱۴۰۳ انجام داده است. جامعه آماری پیمایش، همه افراد ۱۵ سال و بیشتردر کل کشور بود ه اند. در این پیمایش تعداد ۱۲۰۰ پرسش نامه به روش تلفنی از این جامعه آماری گردآوری شده است. هدف ازاجرای این پیمایش، سنجش دیدگاه مردم درباره فرهنگ سلبریتی و هواداری در جامعه ایران است.
🔻سؤالات اصلی این پژوهش عبارتند از:
-۱ ابعاد نگرشی مردم نسبت به فرهنگ سلبریتی و شهرت در ایران چیست؟
-۲ میزان هواداری از سلبریت یها در ایران چه قدر است؟
-۳ میزان اعتماد به سلبریتی ها در زمینه انتشار اخبار، خرید کالا، رخداد های سیاسی و اجتماعی
چه قدر است؟
🔹 ۶۵.۳ درصد مردم واژه سلبریتی را شنیدهاند.
🔹 ۵۳.۵ درصد مردم نسبت به واژه سلبریتی حس مثبت یا کاملا مثبت دارند.
🔹 ۴۲.۳ درصد مردم حداقل یک سلبریتی محبوب دارند.
🔹 ۶۲.۱ درصد مردم اذغان کردهاند که تبلیغ سلبریتی در مورد یک کالا تاثیری بر آنها ندارد.
🔹 ۶۲.۱ درصد مردم اظهار کردهاند که اگر یک سلبریتی از فردی در انتخابات حمایت کند، حمایت آن سلبریتی برایشان اهمیتی ندارد.
https://ihkn.ir/?p=39171
نظرات